20.01.2017
28 o
Vaktin çıkmasına kaldı
  • İmsak 12:15
  • Güneş 12:16
  • Öğle 12:17
  • İkindi 12:18
  • Akşam 12:19
  • Yatsı 12:20

Kış depresyonuna dikkat!

Yılın tam da bu zamanlarında halsizlik, isteksizlik gibi belirtilerle ortaya çıkan kış depresyonuna karşı uzmanlar uyarıyor.

Eklenme Tarihi : 11.01.2017 09:37 Düzenlenme Tarihi : 11.01.2017 09:39

Her yıl kış aylarının kasvetli ve karanlık yönü ile birlikte ortaya çıkan isteksizlik, yorgunluk ve halsizlik gibi duygu durumlarının yaşanmasına kış depresyonu deniliyor. Kış depresyonu sıklıkla görülen bir depresif duygu durumu olarak ortaya çıkıyor. Soğuk hava nedeniyle kapalı ortamlarda fazlaca bulunma, sosyalleşme imkanının azalması ve güneş ışığının azlığı gibi nedenler kişilerin ruh halini olumsuz yönde etkiliyor ve kış depresyonuna davetiye çıkarıyor.

Uyku isteğinin artması, evden dışarı çıkma isteğinin azalması ve karamsar düşünceler kış depresyonu ile birlikte ortaya çıkan belirtiler arasında. Mutsuz hissetme ve iştah artması da depresyon belirtileri arasında gösteriliyor. İnsanların güneş ışınlarının azlığına gösterdiği bir çeşit tepki olarak adlandırılan bu durum, biyolojik saat üzerinde olumsuz etki yaratıyor. Bu da kişilerin mutluluk hormonunun azalmasına ve uyku hormonunun artmasına sebep oluyor. Bu durum karamsar bir zemin yaratarak depresyonu tetikliyor.

Yemek yeme isteğinde artış ve hareketsiz bir yaşam sürmek ve odaklanma bozukluğu kış depresyonunda hissedilen diğer duygu belirtileri olarak gösteriliyor. Kadın olmak ve güneş ışığını az alan yerlerde yaşamak kış depresyonu ihtimalini artıran faktörler olarak sıralanıyor. Kış depresyonunun kötü taraftarından birisi de depresyona girdiğinizin farkında olmamak. Eğer bu belirtilerden bazılarını hissediyorsanız kış depresyonuna yakalanmış olabilirsiniz.

Kış depresyonu kişinin aile ilişkilerini, sosyal yaşamını ve kariyerini olumsuz yönde etkiliyor. Kış depresyonuna yakalananlar kaygı ve zamansız panik atak durumları yaşıyor ve karamsar bir psikolojiye sahip oluyor. Bu tür durumları önlemek için kış depresyonuna yakalandığını fark edenlerin bir uzmana görünmesi ve tedbir alması şart.

Kış depresyonu belirtilerini azaltmak için güneş ışığı alınabilecek yerlere gitmek, açık havada yürüyüş yapmak, sosyalleşmek ve fiziksel aktiviteleri artırmak etkili sonuçlar doğuruyor. Dengeli ve sağlıklı beslenme prensiplerine uymak da kış depresyonu ile savaşmada oldukça etkili. Alkol ve kafein gibi içecekleri azaltmak ve su tüketimini artırmak oldukça önemli. Protein zengini yiyeceklere yönelmek, taze sebze ve meyve tüketmek ve şekerli gıdaların tüketimini sınırlandırmak da kişilerin ruh haline olumlu etki eden beslenme prensipleri arasında bulunuyor.

Kaynak: hürriyet
250

Ajans Haberleri

Ülke, internet ve teknolojinin doğru kullanılması, en üst düzeyde faydalanılması amacıyla bilgilendirici ve eğitici yayınlar yapar.

Ajanslar